24-2 Προβολή, της ταινίας για τον διεθνούς φήμης Σουηδό Φωτογράφο, δάσκαλο φωτογραφίας και παλαιού γνώριμου του ΦΚΘ, Anders Petersen, σε σκηνοθεσία Σταύρου Δαγτζίδη, διάρκειας 90 λεπτών, στο CAFE BAZAAR.

Facebook Twitter Google+

Τη Δευτέρα 1 Μαρτίου 2010 έγινε η πρώτη προβολή της ταινίας παραγωγής του Φ.Κ.Θ. για τον διεθνούς φήμης Σουηδό Φωτογράφο Anders Petersen, διάρκειας 90', σε σκηνοθεσία Σταύρου Δαγτζίδη.
O φωτογράφος μιλά για τους φίλους του, αλλα και οι φίλοι του μιλούν γι αυτόν, μιλά για τη «red line», «heart and stomach», «identity», «form-light-humanity», τις εμμονές του, την αποφασιστική στιγμή κ.α.
Ακολούθησε συζήτηση.

ANDERS PETERSEN
Ευθύς, ντροπαλός, διακριτικός όταν χρειάζεται, αλλά έχοντας πάντα αυτός το πάνω χέρι, χωρίς να δείχνει κανένα σεβασμό την στιγμή της φωτογράφισης αλλά και σκοτεινός και βίαιος. Δεν κρύβει αυτό που θέλει από την πρώτη στιγμή, ξέρει να το ζητά και να το παίρνει.

Να τι λέει γι αυτόν η διευθύντρια της gallery VU’ στο Παρίσι, κ. Gilou Le Gruiec . «Ο Αnders, διαλέγει πάντα θέματα που έχουν να κάνουν με τον ανθρώπινο μικρόκοσμο, όπως ένα καφέ, ψυχιατρική κλινική, φυλακή, χώρους δηλαδή που υπάρχει έντονη συγκινησιακή φόρτιση. Οι φωτογραφίες του, δίνουν ψυχή στην ανθρωπότητα, έτσι που ξεχνάμε το καδράρισμα…..»

Ο Anders Petersen, γεννημένος το 1944 στην Στοκχόλμη, έζησε δύσκολα παιδικά χρόνια. Η φωτογραφική του σταδιοδρομία, ξεκινά το 1967-70, στο Αμβούργο, οπου φωτογράφισε τους θαμώνες του café Lehmitz.(1978)
O πρώτος του κατάλογος ήταν το Grona Lund (1973), φωτογραφίες που τράβηξε σε ένα πάρκο όπου πήγαιναν να χορέψουν οι κάτοικοι της Στοκχόλμης, ακολούθησαν το «Prison» (1984), «Venice» (1991), «Mental Hospital»(1995) κ.α.Το 2003-04
έγινε τακτικός καθηγητής Φωτογραφίας στην Σχολή Φωτογραφίας και Κινηματογράφου του Πανεπιστημίου Goteborg.

Εκφραστής και εκπρόσωπος του είδους που ονομάζουμε προσωπική φωτογραφία, αυτός, που θεώρει κοντινούς του φίλους μεταξύ άλλων τον Ch. Stromholm (τον οποίο θεωρεί και δάσκαλό του), τον Αntoine D’ Agata, την Nan Goldin, καθιερώθηκε στην φωτογραφική σκηνή της Ευρώπης μετά το 2000.To 2003, ανακηρύχτηκε στην Αρλ, «Photographer of the year».Την χρονιά 2002, το κέντρο Πομπιντού, αγόρασε τις πενήντα επτά αριθμημένες φωτογραφίες από την σειρά «Close Distance».Το 2009, ο κατάλογος «From back Home», των JH Engstrom-A. Petersen ανακηρύχτηκε το βιβλίο της χρονιάς στην Αρλ και την Σουηδία.

Σίγουρα υπάρχει συνέχεια από το «Grona Lund» και το «Café Lehmitz» μέχρι σήμερα. Να πως συνεχίζει η διευθύντρια της gallery VU’: «Οσο περνούν τα χρόνια χωρίς αμφιβολία, εξ αιτίας του βάρους της εμπειρίας του, η δουλειά του Anders σκοτεινιάζει. Οι εικόνες του παραπέμπουν σ ένα κόσμο πιο ταραγμένο, με εντάσεις, όπου ανάλαφρες καταστάσεις, καταλήγουν να γίνουν βαριές και τα χαμόγελα σπάνια. Ακόμη και οι φωτογραφίες του, με καθημερινά αντικείμενα, που θα μπορούσαν να γίνουν πηγή έμπνευσης, για την δαυλιά του δεν έχουν τίποτα το γαλήνιο. Ο Anders τόνισε την αντίθεση, την σύγκρουση…..»
Όπως εξομολογείται ο ίδιος στο video-film σε σκηνοθεσία του Σταύρου Δαγτζιδη σε παραγωγή Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης «….αυτό που κάνω είναι να φωτογραφίζω αναμνήσεις, όπου κι αν βρίσκομαι και δεν ενδιαφέρομαι γι εξωτικά μέρη….αυτός είναι ο δικός μου τρόπος. Δεν λέω ότι είναι ο καλύτερος, αλλά είναι ένας τρόπος….ίσως είναι λίγο υπερβολικός..» και συνεχίζει «δεν είναι εύκολο να ξεφύγεις, όταν μεγαλώνεις και έχεις συνηθίσει να κάνεις κάτι με έναν συγκεκριμένο τρόπο……δεν έχω πολλές επιλογές, γιατί έχω συνηθίσει να φωτογραφίζω και η φωτογράφιση είναι μέρος της ταυτότητάς μου και πιθανόν να μη ξέρω να κάνω κάτι άλλο καλύτερα….»

Ο Anders Petersen διαθέτει σκοτεινό θάλαμο στην Στοκχόλμη, ενώ κινείται ακούραστα στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα δίνοντας workshops.Στην Ελλάδα είναι γνωστός από τα εργαστήρια που έκανε στην Θάσο (2003), στην Καβάλα (2007), στην Θεσσαλονικη (2009).