Διαφορετική (;) Φωτογραφία (;)

Facebook Twitter Google+

Διαφορετική (;) Φωτογραφία (;)

Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της διοργάνωσης «Ο Φωτογράφος στη Θεσσαλονίκη», σας προσκαλεί στην ομαδική έκθεση φωτογραφίας και φωτογραφημάτων με τίτλο: «Διαφορετική (;) Φωτογραφία (;)»

Επιμέλεια: Βασίλης Καρκατσέλης

Στην έκθεση συμμετέχουν οι:

Αθανάσιος Αθανασιάδης, Ζάχος Αυγερινός, Μανώλης Βάρνας, Ντίνος Βεργίδης, Ηρακλής Δημητριάδης, Κατερίνα Ζαχαριάδου, Βασίλης Καρκατσέλης, Ιωάννα Κοντογιάννη, Τερψιχόρη Κουζούνη, Βασίλης Μαντάς, Τζίνα Μαραγκουδάκη, Λευτέρης Μικρός, Μαρία Παλτίδου, Φρόσω Παπαδημητρίου, Μαρίνα Προβατίδου, Θανάσης Ράπτης, Άγγελος Σοφιανίδης, Ραφαέλα Συνολάκη, Έλσα Τζιάνα και η Μάγδα Φουσέκη.

Η έκθεση του περιοδικού 'Φωτογράφος', με πολλές ποικίλες και παράλληλες δράσεις, εργαστήρια, σεμινάρια, ομιλίες και καλλιτεχνικά δρώμενα, θα πραγματοποιηθεί στο Hotel Capsis, το Σαββατοκύριακο 12 & 13 Δεκεμβρίου και είναι μία διοργάνωση του περιοδικού Φωτογράφος.

 

Hotel Capsis (Μοναστηρίου 18, Θεσσαλονίκη. 12 & 13 Δεκεμβρίου 2015

Ωράριο λειτουργίας: Σάββατο και Κυριακή 11.00 – 20.00

Για περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες: Βασίλης Καρκατσέλης τηλ 6942860 890

Διαφορετική (;) Φωτογραφία (;)

 Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης συνεχίζει την αγωνιώδη του προσπάθεια να φέρει προς διάλογο, στο κοινό σώμα των φωτογράφων και του εν δυνάμει κοινού της ‘Δημιουργικής φωτογραφίας’, τις σύγχρονες τάσεις και τους προβληματισμούς αυτών που δοκιμάζουν τη διεύρυνση των πεδίων του μέσου, πέραν της αναπαράστασης, της καταγραφής και του ντοκουμέντου, πέραν της δήθεν ορθής αποστολής του μέσου και μιας εμμονής στη φωτογραφική δήθεν ‘καθαρότητα’.

Η σύγχρονη κοινωνία, δεν έχει τίποτε κοινό με την κοινωνία των αρχών ή του μέσου του προηγούμενου αιώνα, άρα δεν έχει και η φωτογραφία της. Διαβάζοντας την κοινωνία μέσα από τα σύγχρονα εργαλεία που παρέχει η φωτογραφική βιομηχανία, παρατηρούμε όχι μόνο διαφορετικές μορφές έκφρασης, αλλά και διαφορετικές σκοπιές διατύπωσης των ‘ανακαλύψεων’ της φωτογραφίας, των βεβαιοτήτων ή των ερωτημάτων της, μία αέναη ανανέωση υλικών, θεματικής, περιεχομένων, σημαινόντων και σημαινομένων.

Είναι συνεχής η ανάγκη, πέραν της επαφής με την ιστορία και τις πρωτοπορίες του μέσου, τους δυναμικούς δηλαδή φωτογράφους και τα κινήματα του παρελθόντος, να ασχολούμαστε και με τη διερεύνηση του πως διαμορφώνεται ΤΩΡΑ το αυριανό παρελθόν.

Είναι ανάγκη να μελετούμε και να διαλεγόμαστε με τη φωτογραφία ως σύγχρονη μορφή έκφρασης, ως σύγχρονη φωτογραφία, ως σύγχρονη τέχνη και μάλιστα τη στιγμή της ανάπτυξης και της διάρθρωσής της.

Είναι επιβεβλημένη η απόκτηση δημιουργικής θέσης για τους περίπλοκους προβληματισμούς της σημερινής φωτογραφίας, τα όχι πάντα αποδεκτά πειράματα διεύρυνσης της γλώσσας της, του συντακτικού και των υλικών της, των πρακτικών του εκάστοτε ΤΩΡΑ (της φωτογραφικής τέχνης), και μάλιστα με τα ίδια τα υποκείμενα της δημιουργίας, (τους φωτογράφους που τολμούν να εκτεθούν και να βαδίσουν εκτός της εύκολης πεπατημένης), και όχι μέσω αντιπροσώπων.

Ζούμε σε μία κρίσιμη εποχή για τη φωτογραφία. Ένα μεγάλο μέρος ερασιτεχνών φωτογράφων δεν τυπώνει καθόλου τις εικόνες του (περιμένοντας να χαθούν για πάντα;) και ένα άλλο, επίσης μεγάλο τμήμα των φωτογράφων, παραπλανημένο από τη διαδικτυακή εξάπλωση της πληροφορίας (και της εικόνας) αντιγράφει ψηφιακές εικόνες και όχι αυθεντικά έργα, και μάλιστα την τεχνική, δίχως ουσιαστικό διάλογο για το τι και το γιατί. Από την άλλη μεριά, η Τέχνη εναγκαλίζεται όλο και περισσότερο με τη φωτογραφία και η γκαλερί (εμπορικό μαγαζί) γίνεται το φυσικό σπίτι της φωτογραφίας που ψάχνει (με φυσικό και όχι ψηφιακό τρόπο) επαφή με το κοινό της.

Καρκατσέλης Βασίλης/ Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΦΚΘ