7/12 - 13/1, Oμαδική έκθεση με τίτλο "CHEAP PHOTO ΦΘΗΝΗ ΤΕΧΝΗ-ΦΘΗΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ"

Facebook Twitter Google+

ΦΤΗΝΗ ΤΕΧΝΗ ΦΤΗΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Και φέτος CHEAP-PHOTO, ΦΘΗΝΗ-ΤΕΧΝΗ, ΦΘΗΝΗ-ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ στη γκαλερί TETTIX, Τσιμισκή και Διαλέττη 3.

ΣΥΜΜΕΤΕIΧAΝ:
Ισμήνη Γούλα, Βασίλης Καρκατσέλης, Γιάννης Τσιρόγλου, Ελπίδα Κάτσικα, Αθηνά Καλτσίκα, Ζαχαρίας Αυγερινός, Γιάννης Παπαδόπουλος, Πέτρος Κοτζαμπάσης, Δημήτρης Προκοπίου, Θανάσης Ράπτης, Σταύρος Δαγτζίδης, Χριστίνα Παπαφράγκου, Γιάννης Μήλτσιος, Γεωργία Κουρκουνάκη, Χριστίνα Τύμπα, Ευθύμης Μουρατίδης, Ivana Ivanova, Δέσποινα Αποστολίδου, Φάνης, Κυριάκος Κωνσταντινίδης, Άννα Ζαφρανά, Φιλίππου Στέλιος. 

Γιατί η τέχνη δεν είναι πολυτέλεια αλλά αναγκαιότητα. H cheap art ξεκίνησε εδώ και αρκετές δεκαετίες και έδωσε την ευκαιρία στον κόσμο να αγοράσει σε φτηνές τιμές έργα τέχνης που δεν έκαναν καμία έκπτωση στην καλλιτεχνική τους αξία. Eπίσης άνοιξε τις πόρτες των σπιτιών στα έργα τέχνης και έδωσε την ευκαιρία σε κάθε είδους καλλιτέχνες να "αναρτηθούν" σε τοίχους που δεν είχαν φιλοξενήσει ποτέ αληθινή τέχνη.Tο ΦΩTOΓPAΦIKO KENTPO ΘEΣΣAΛONIKHΣ φέρνει την τελευταία δεκαετία τον κόσμο της Θεσσαλονίκης σε επαφή με την καλή φωτογραφία κάθε είδους. Mε εκατοντάδες εκθέσεις, ξεναγήσεις, παρουσιάσεις, διαλέξεις και άλλες εκδηλώσεις έχει καταφέρει να "δημιουργήσει", μαζί με άλλους θεσμούς της πόλης, επαρκείς και -τελικά- απαιτητικούς θεατές και κοινωνούς της τέχνης της φωτογραφίας. Ήρθε η ώρα τώρα λοιπόν να δοθεί σ' όλο αυτό τον κόσμο η ευκαιρία για την απόκτηση φτηνής (στην τιμή), πολύτιμης (στην ποιότητα) φωτογραφίας. Φθηνή τέχνη - φθηνή φωτογραφία λοιπόν! M' αυτό τον τρόπο θα γίνει η καλή φωτογραφία προσιτή στο ευρύ κοινό και θα γίνει φανερό πως η τέχνη είναι αναγκαιότητα κι όχι πολυτέλεια. Eίναι μια προσπάθεια για το δυνάμωμα των σχέσεων μεταξύ του κόσμου και του καλλιτέχνη, εκθέτοντας φωτογραφίες απευθείας στο κοινό, χωρίς μεσολαβητές.

Η τέχνη είναι σαν το γλυκό ψωμί. Η τέχνη είναι σαν τα καταπράσινα δένδρα. Δεν ανήκει στις τράπεζες, δεν ανήκει σε επιτήδειους επενδυτές, δε μπορεί να είναι μόνο προνόμιο των μουσείων και των πλουσίων. 
Η τέχνη είναι τροφή. Δε μπορείς να τη φας αλλά σε τρέφει. 
Η τέχνη πρέπει να είναι φτηνή και προσιτή στον καθένα. 
Η φωτογραφία πρέπει να είναι φτηνή. Δεν το καταφέρνει εξ αιτίας των υψηλών κοστολογίων αναπαραγωγής της και παρουσίασης. Αν προσθέσουμε και το χαμηλό αγοραστικό ενδιαφέρον του κοινού για αυτήν, το κόστος της ανεβαίνει ακόμη περισσότερο. Κι όμως αποστολή της τυπωμένης φωτογραφίας δε μπορεί να είναι τα συρτάρια του δημιουργού της αλλά… οι τοίχοι των άλλων. 
Το κίνημα «Φτηνή Τέχνη» ξεκίνησε πριν μερικές δεκαετίες στην Ευρώπη και Βορ. Αμερική, σαν μια Underground προσπάθεια των δημιουργών να πολεμήσουν ενάντια στα οργανωμένα δίκτυα διανομής και εμπορίας της τέχνης και έτσι να φέρουν το έργο τους σε επαφή με ένα όσο το δυνατόν πλατύτερο κοινό το οποίο με τη σειρά του, εξ αιτίας των όχι επιβεβαρυμένων τιμών, θα μπορούσε να «θρέψει» τους δημιουργούς που το τιμούσαν. 
Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, που εδώ και μια πενταετία, με εκατοντάδες εκθέσεις, ξεναγήσεις, παρουσιάσεις, διαλέξεις και άλλες εκδηλώσεις, φέρνει το κοινό της Βορ. Ελλάδος σε επαφή με την καλή φωτογραφία κάθε είδους, δημιούργησε έναν ακόμη θεσμό για απαιτητικούς θεατές και κοινωνούς της τέχνης της φωτογραφίας. 
Η έκθεση CHEAP PHOTO –ΦΤΗΝΗ ΤΕΧΝΗ ΦΤΗΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, που ελπίζει να βάλει με πολύ χαμηλές τιμές το σύγχρονο φωτογράφημα στα σπίτια των νεοελλήνων λειτουργεί από και προς τρεις κατευθύνσεις.

1. ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ
Οι φωτογράφοι που λαβαίνουνε μέρος σε μια έκθεση CHEAP PHOTO για να μπορέσουνε να πουλήσουνε έργο, πρέπει (έστω για αυτή τη μια φορά το χρόνο) να καταφέρουνε να παράγουν έργα ικανά να «παίξουν» στην αγορά της τέχνης, να συγκινήσουν δηλαδή το υποψήφιο αγοραστικό κοινό και να του «πάρουν» το δεκαχίλιαρο, πράξη που σαφώς σημαίνει αυτολογοκρισία (κατάργηση της ελευθερίας παραγωγής εσωτερικού διαλόγου και έργων σαν αποτέλεσμα αυτού του διαλόγου).
Να λοιπόν τι είναι μια τέτοια συμμετοχή (σε έκθεση CHEAP PHOTO). 
Παιχνίδι επί χάρτου, αλλά κι πρόβλεψη αντιδράσεων αλλά και αγώνας αντί –εκμαυλισμού (από την γλύκα της Αγοράς και του εμπορεύσιμου προϊόντος).

2. ΤΟ ΚΟΙΝΟ
Στους επισκέπτες μιας τέτοιας έκθεσης (εν δυνάμει όλοι οι κάτοικοι μιας ευρύτατης περιοχής) η CHEAP PHOTO επιτρέπει ή δίνει το δικαίωμα να διεκδικήσουν πρωτότυπα φωτογραφικά έργα σε τιμές που –θεωρητικά τουλάχιστον –θα ήταν αδύνατον να αποκτήσουν εξ αιτίας του υψηλού τους κόστους παραγωγής. 
Όλοι γνωρίζουν ότι τα φωτογραφήματα έχουν το μεγαλύτερο κόστος από όλα τα –και κάθε είδους –πολλαπλά (είναι ακριβότερα από τα χαρακτικά και βεβαίως ακριβότερα από τα διάφορα έγχρωμα τυπώματα έργων γνωστών ζωγράφων που κυκλοφορούν στην αγορά σαν μεταξοτυπίες και φυσικά ακόμη πιο ακριβά από τις κατά τα άλλα υπέροχες οφσετ αναπαραγωγές /αφίσες).

3. Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Για την ίδια τέλος τη φωτογραφία, σημαίνει ότι επιτέλους, στην αρχή της νέας χιλιετίας, πολλαπλασιάζονται οι πιθανότητες να διεκδικήσει την θέση της στους τοίχους των ιδιωτικών χώρων και γιατί όχι και των κοινόχρηστων που της αναλογεί. Να διεκδικήσει την αναγνώριση που της αξίζει (μέσω της αγοράς) και δεν την έχει βρει μέχρι στιγμής.