1-5 / 6 Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας για το Περιβάλλον, το Φωτογραφικό Κέντρο συμμετέχει στις εκδηλώσεις του Δήμου Σταυρούπολης για τη διεκδίκηση του χώρου του πρώην Στρατοπέδου Παύλου Μελά και τη μετατροπή του σε μητροπολιτικό πάρκο και διοργανώ

Facebook Twitter Google+

Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

‘ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ Π. ΜΕΛΑ, ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΚΙ ΣΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ’

Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας  Ημέρας για το Περιβάλλον, το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, συμμετέχει στις εκδηλώσεις του Δήμου Σταυρούπολης για τη διεκδίκηση του χώρου του πρώην Στρατοπέδου Παύλου Μελά και τη μετατροπή του σε μητροπολιτικό πάρκο και διοργανώνει μία μεγάλη έκθεση φωτογραφίας, με αυτό το θέμα.

Συνεχίζοντας την πολύ καλή συνεργασία με το Δήμο Σταυρούπολης και το Βοτανικό Κήπο του Δήμου, παρουσιάζει μία έκθεση σύγχρονης φωτογραφίας, με πληθώρα διαφορετικών προσεγγίσεων του θέματος. Με διαφορετικούς τρόπους επεξεργασίας και ανάρτησης των φωτογραφιών,  θέτονται  ερωτηματικά για το τι είναι εν τέλει η φωτογραφία σήμερα, ποια η γλώσσα και το οπλοστάσιο στη φαρέτρα της, τι φωτογραφίζει, και  πόσες οι δυνατότητες κοινωνικής παρέμβασης που της επιτρέπονται.

Η έκθεση θα είναι ενταγμένη σε ένα σύνολο άλλων πολλαπλών και παράλληλων εκδηλώσεων, όπως συναυλίες, ημερίδα, ομιλίες, ξεναγήσεις κ.τ.λ. (βλ. συνημμένο αναλυτικό πρόγραμμα), κυρίως όμως, θα λειτουργήσει διαδραστικά με άλλες ‘σχολές’ φωτογραφίας, και σε ένα πλαίσιο διαλόγου με αυτές, καθώς σε συνεχόμενο χώρο θα συνεκθέτουν οι φωτογράφοι του Βοτανικού Κήπου και της Φωτογραφικής Λέσχης ΟΨΕΙΣ του Δήμου Σταυρούπολης.

 

Τα εγκαίνιά της θα γίνουν την Παρασκευή 1  Ιουνίου, στις 7 το απόγευμα, στο χώρο του παλαιού Διοικητηρίου του στρατοπέδου, (είσοδος από Οδό Λαγκαδά με σήμανση) και θα διαρκέσει, έως την Τρίτη 5 Ιουνίου, την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, όπου θα περιμένουν διάφορα happenings το κοινό και ιδιαίτερα τους μικρούς μας επισκέπτες .

 

ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ   9.00-14.00 και 17.30-20.30

 

ΥΓ. Το στρατόπεδο Παύλου Μελά να μετατραπεί σε μητροπολιτικό πάρκο, χωρίς την παραχώρηση 36 στρεμμάτων για κατοικίες αξιωματικών, χωρίς να  τεμαχιστεί και χωρίς τη ‘μπετονοποίηση’ οποιουδήποτε άλλου χώρου του στρατοπέδου. Δεν πρέπει να προστεθούν νέα κτίσματα,  παρά μόνο να αναπαλαιωθούν τα υπάρχοντα κτίρια, αυτά που χαρακτηρίστηκαν διατηρητέα και είναι μεγάλης αρχιτεκτονικής αξίας.

 

ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΠΡ. ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ:

1        ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΜΕΝΙΤΗΣ

2         ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ

3        ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΚΑΤΣΕΛΗΣ

4        ΒΙΚΗ – ΜΑΡΙΑ ΙΩΑΝΝΟΥ

5        ΘΑΝΑΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ

6        ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ

7        ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΑΦΕΙΡΗΣ

8        ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΑΓΤΖΙΔΗΣ

9        ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

10    ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ

11    ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΦΡΑΓΚΟΥ

12    ΛΑΖΑΡΟΣ ΧΡΙΣΤΙΔΗΣ

13    ΠΕΤΡΟΣ ΧΡΙΣΤΙΔΗΣ

14    ΝΑΝΑ ΧΑΤΖΗΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ

15    ΚΙΜΩΝ ΑΞΑΟΠΟΥΛΟΣ

 

ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΟΙ ΤΟΥΣ

«ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΚΙ ΣΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ»

Η τελευταία ευκαιρία της πόλης μας να αποκτήσει έναν πνεύμονα πρασίνου

 

 

 Πέμπτη 31 Μαΐου 6μ.μ.,           

Διοικητήριο π. Στρατοπέδου Π. Μελά-

-Συνέντευξη Τύπου Δημάρχου κ. Σάββα Σερασίδη  

-Ημερίδα με θέμα¨ «ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ  Π. ΜΕΛΑ - ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΚΙ ΣΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ»

 Εισηγητές:

·         6.30μ.μ. Αγγελική Σ. Πάλλη, Αρχιτέκτων μηχ, Msc στην Αποκατάσταση Μνημείων Πολιτισμού, Τεχνική Υπηρεσία Δ.Σταυρούπολης. «Στρατόπεδο Π. Μελά: Μετασχηματισμοί του χώρου από τα τέλη του 19ου αι. ως σήμερα».

·         6.45μ.μ. Αθ.Χατζηαθανασιάδου, Προϊσταμένη Τμήματος Πρασίνου Δ.Σταυρούπολης, υπεύθ. Βοτανικού Κήπου Σταυρούπολης. «Στρατόπεδο Π. Μελά -πνοή στις Δυτικές Συνοικίες».

·         7.00μ.μ. Δρ.Ιωάννης Α.Τσαλικίδης, Καθηγητής Αρχιτεκτονικής Τοπίου, Γεωπονικής Σχολής Α.Π.Θ. «Μητροπολιτικά Πάρκα: ΑΕΙΦΟΡΙΑ-ΑΝΑΨΥΧΗ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ στον αστικό ιστό».

·         7.20μ.μ Δρ.Παπαμίχος Νίκος, Αναπληρωτής Καθηγητής Πολεοδομίας Αρχιτεκτονικής Σχολής Α.Π.Θ. «Η πολεοδομική διάσταση του Μητροπολιτικού Πάρκου».

·         7.40μ.μ. Δρ.Ζάγκας Θεοχάρης, Αναπληρωτής Καθηγητής Σχολής Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος Α.Π.Θ. «Η σημερινή κατάσταση του αστικού πρασίνου στο Π.Σ.Θ

              Θεσσαλονίκης».

  •  8.00μ.μ. Δρ Νικολάου Κώστας, Χημικός Περιβαλλοντολόγος, Αντιπρόεδρος της    Ένωσης Ελλήνων Χημικών Π.Τ.Κ.Δ.Μ. «Πράσινο και ατμοσφαιρική ρύπανση  στη Θεσσαλονίκη».

Παρασκευή 1 Ιουνίου 7μ.μ.,

Διοικητήριο π. Στρατοπέδου Π. Μελά

Εγκαίνια  Έκθεσης  Φωτογραφίας  με θέμα το Περιβάλλον.

 

·         Βοτανικός Κήπος Σταυρούπολης

     (Γιάννης Μήρτσιος, Αθηνά Χ’Αθανασιάδου)

 

  • Φωτογραφική Λέσχη Δ. Σταυρούπολης ‘ΟΨΕΙΣ’

(Γκίγκης Χρήστος, Δαγκαλίδης Δημήτρης, Δέλλιου Έλλη, Δέλλιου Στέλλα,   ΚαλπατζίδηςΆνθιμος, Καραδήμος Κώστας, Κουρούκλας Τριαντάφυλλος, Κυριακού Λάμπρος, Κύρου Απόστολος, Μιχάλογλου Σάκης, Ντάνου Χαρούλα, Πατακάκη Μυρσίνη, Σκουλάς Μίνως, Τζαμίχας Στέφανος, Χατζηδημητριάδης Ισαάκ, Χρηστίδης Κάρολος)

 

  • Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης

(Γιάννης Σταμενίτης, Δημήτρης Προκοπίου, Βασίλης Καρκατσέλης, Βίκη-Μαρία Ιωάννου, Θανάσης Αθανασιάδης, Ζαχαρίας Αυγερινός, Γιάννης Ζαφείρης, Σταύρος Δαγτζίδης, Δημήτρης Παπαγεωργίου, Στέφανος Παναγιωτίδης, Χριστίνα Παπαφράγκου, Λάζαρος Χριστίδης, Πέτρος Χριστίδης, Κίμων Αξαόπουλος)

 

Προκήρυξη του επόμενου Διεθνούς Διαγωνισμού Φωτογραφίας με θέμα: «Tο πράσινο στις πόλεις» και αναγγελία των όρων αυτού.

 

 

Σάββατο 2 Ιουνίου, 9μ.μ.  π. Στρατόπεδο Π. Μελά

Συναυλία με τον  Δημήτρη Ζερβουδάκη

 

Δευτέρα 4 Ιουνίου, Βοτανικός Κήπος Σταυρούπολης

10π.μ. Ξεναγήσεις Σχολείων, δωρεά  σπάνιων σπόρων, δωρεά φωτογραφιών από τον Διεθνή Διαγωνισμό, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, με θέμα «Βοτανικοί Κήποι –τα Βιβλία της φύσης», σε σχολεία.

8.30 μ.μ.. Συναυλία ρεμπέτικου τραγουδιού από το Δημοτικό Ωδείο Σταυρούπολης, ΙΡΙΣ.

 

Τρίτη 5 Ιουνίου ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, 9.π.μ.

π. Στρατόπεδο Π. Μελά.

Επισκέψεις σχολείων με ξενάγηση στο χώρο και πολλές εκπλήξεις….

 

ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΜΙΑΣ ΕΚΘΕΣΗΣ

(Από μία συνέντευξη του Βασίλη Καρκατσέλη στην Ελένη Κουρτίδου για το ραδιόφωνο του 958)

 

 

   ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΜΙΞΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

   Η πραγματοποίηση εκθέσεων ενταγμένων σε ένα μεγαλύτερο πρόγραμμα δράσεων ή η συμπλήρωση εκθέσεων φωτογραφίας με άλλες παράλληλες εκδηλώσεις, λειτουργεί πάντα υπέρ των δημιουργών.

 Καθώς ο δημιουργός υποχρεώνεται να είναι παρών στην έκθεση καθ' όλη τη διάρκεια των παράλληλων αυτών εκδηλώσεων, έρχεται σε επαφή με ένα ρευστό κοινό, ένα κοινό που φτάνει στο χώρο για άλλον από αυτόν της ύπαρξης της έκθεσης λόγο, με διαφορετικές ανάγκες και με κριτήρια όχι υποχρεωτικά αυτά του ειδικού κοινού, του κοινού που έχει συζητήσει πολλαπλώς για τη σύγχρονη τέχνη, αυτού που έχει ξαναδεί πειραματισμούς και δεν θα κολλήσει σε αυτούς.

  Πολλαπλή παρουσία σημαίνει διαφορετικές ψυχοσωματικές δυνατότητες ανάπτυξης διαλόγου, σημαίνει διαφορετικές αναγνώσεις, σημαίνει πολλαπλασιασμός ελπίδων κατανόησης.

  Ιδιαίτερα για τις εκθέσεις του Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, εκθέσεις όπου, καταστατικώς, δεν κυριαρχεί μία μόνο αισθητική άποψη, ούτε μία ισοπεδωτική εξωτερική εμφάνιση των έργων, αλλά συνυπάρχουν διαφορετικές χρήσεις, με διαφορετικές απόψεις για το τι είναι σύγχρονο και για το μέχρι που μπορεί να φτάνει η φωτογραφία, η παρουσία του καλλιτέχνη είναι αμφίπλευρα σημαντική. Και για τον ίδιο, όπως είπαμε, και για το κοινό του.

 

  ΟΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ

  Σε αυτό το πλαίσιο που προαναφέραμε, (συνεχής παρουσία, διαφορετικό κοινό, διαφορετικές προσεγγίσεις), αναπτυχθήκαν και πολύ δημιουργικοί προβληματισμοί.  Μεταξύ συναδέλφων φωτογράφων,  δημιουργών από άλλους κλάδους των εικαστικών τεχνών, εκπροσώπων φορέων και παραγόντων του πολιτισμού συζητήθηκαν τόσα θέματα, που αν μη τι άλλο, κατέδειξαν το πόσο αναγκαίες είναι τέτοιες συνευρέσεις και πόσο απουσιάζουν από τη σύγχρονη δημιουργική μοναξιά τέτοιοι δημόσιοι προβληματισμοί, μικροαψιμαχίες, όπου πολλοί μιλάνε, πολλοί ακούνε, αλλά και πολλοί περισσότεροι συμμετέχουν με τον ένα ή άλλο τρόπο στην περιφέρεια ενός ρευστού και συνεχώς ανανεούμενου κύκλου.

  Μερικά από τα θέματα που ακουστήκαν

  Είναι αρκετά δημιουργικό να δίνονται θέματα προς τους καλλιτέχνες για μία συγκεκριμένη παραγωγή και αυτοί να δουλεύουν για αυτή  παράλληλα με το ατομικό τους πρόγραμμα . Υπάρχει μεγάλη ανάγκη για δημιουργικό διάλλειμα στη ρουτίνα του δημιουργείν, υπάρχει μεγάλη ανάγκη για τέτοιες παραγγελίες, αφού μπορούν να προσφέρουν έμπνευση και ευκαιρίες για πειραματισμούς που δεν επιτρέπει η συνταγή της ατομικής εργογραφίας.

  Η συνεργασία διαφορετικών φορέων, όσο χρονοβόρα και επίπονη και αν είναι, κρίνοντας πάντα εκ των αποτελεσμάτων και των αναγκών, πρέπει και να επιδιώκεται και να διαφυλάσσεται ως κόρη οφθαλμού.

  Το σμίξιμο της τέχνης με την πολιτική και τις κοινωνικές διεκδικήσεις, βρίσκεται στο Ναδίρ και κάτι πρέπει να γίνει σε αυτόν τον τομέα. Και από τους φορείς προς τους καλλιτέχνες και από τους καλλιτέχνες προς την κοινωνία. Είναι παράλογο στις μέρες μας, ο καλλιτέχνης να μην έχει έργο πρώτης γραμμής να μιλήσει για τα όσα συμβαίνουν στην πόλη του, στη χώρα του, στον πλανήτη. Είναι παράλογο η ίδια η τέχνη να έχει τόσες ανάγκες και κάποιοι δημιουργοί να κάνουν ότι ενδιαφέρονται μόνο για τις εσωτερικές αξίες του έργου τους. Ο ‘ιδιώτης’ όπως το βλέπανε οι πρόγονοί μας, αυτός που κοιτά μόνο τον εαυτό του και το σπίτι / συμφέρον του, δε μπορεί παρά να είναι ζημιά και για την τέχνη και για την κοινωνία εντός της οποίας ζει.

  Από τότε που εμφανίστηκε η φωτογραφία πολλά έχουν αλλάξει. Άλλαξε και η ίδια η φωτογραφία. Μέχρι που της επιτρέπεται όμως, (από τους ινστρούχτορες / θεματοφύλακες) να φτάσει; Και ποιοι βάζουν αυτά τα όρια; Είναι οι διευθυντές μουσείων, η αγορά, οι επιμελητές, οι αρχηγοί,  μήπως οι ίδιοι οι φωτογράφοι και η παιδεία τους ή η ικανότητά τους να ανθίστανται και να αρθρώνουν λόγο; Οι συνταγές του προηγούμενου αιώνα και οι καλογραμμένες προτροπές περί σωστού ή ωραίου, πόσο μπορεί να ελευθερώνουν ή να σκλαβώνουν τους δημιουργούς, σήμερα;

 

 

  ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ

  Στο τέλος των ξεναγήσεων (στα δωμάτια και τα έργα της έκθεσης) των μαθητών, των επισκεπτών, των φίλων μας αλλά και των άλλων φωτογράφων που μας επισκεφθήκαν, ήταν φυσικό να ζητάμε τη συμμετοχή τους μέσω της έκφρασης γνώμης για τα έργα, τον τρόπο ανάρτησής τους, την τεχνική και τον τρόπο προσέγγισης του θέματος. Καθόλου περίεργα, οι επιλογές διαφέρανε.