13/01/2020 - Θανάσης Ράπτης: Παρουσίαση με θέμα: 'Εννοιολογική Φωτογραφία'

Facebook Twitter Google+

Τη Δευτέρα 13/1, 8μμ, ο Θανάσης Ράπτης θα κάνει παρουσίαση με θέμα 'Εννοιολογική Φωτογραφία'.  

... στο καφέ ΒΑΖΑΑΡ, στον πεζόδρομο της Παπαμάρκου.

Στο πρώτο μέρος της παρουσίασης θα γίνει μια περιήγηση στην Εννοιολογική Τέχνη από τη δεκαετία του '60 μέχρι σήμερα και η θέση της φωτογραφίας στο έργο των καλλιτεχνών αυτής της περιόδου.

Θα ακολουθήσει παρουσίαση επιλεγμένων φωτογραφικών ενοτήτων από το έργο του και ο προσωπικός τρόπος έκφρασής του μέσα από την εννοιολογική φωτογραφία.

Μετά την παρουσίαση θα γίνουν ερωτήσεις και θα ακολουθήσει συζήτηση.

Η παρουσίαση έγινε για πρώτη φορά τον προηγούμενο μήνα στη Νυρεμβέργη, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων με τίτλο 'Still_leben', που  διοργάνωσε η Ελληνική Καλλιτεχνική Λέσχη της Νυρεμβέργης.

Η είσοδος είναι ελεύθερη στο κοινό.

Στην Εννοιολογική τέχνη η σπουδαιότερη πλευρά ενός έργου είναι η ιδέα ή η σύλληψη. Ο σχεδιασμός και οι αποφάσεις σημειώνονται προκαταβολικά και η εκτέλεση θεωρείται τυπική διαδικασία. Αν θελήσουμε να ανατρέξουμε στις πηγές της εννοιολογικής τέχνης θα φτάσουμε στο έργο του Marcel Duchamp και στις δραστηριότητες της αντι-τέχνης του νταντά. Εκφράστηκαν διάφορες τάσεις μέσα από άπειρες μορφές, όπως η τέχνη της performance και των happening.

Το 1961 ο Henry Flynt - μέλος του κινήματος Fluxus - επινοεί τον όρο concept art (εννοιακή τέχνη) για να δηλώσει ότι αυτό που ενδιαφέρει είναι μια τέχνη η οποία ως υλικό της χρησιμοποιεί της "έννοιες" (concepts). Από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1970 καλλιτέχνες της Εννοιολογικής τέχνης παρήγαγαν έργα και κείμενα που απέρριπταν εντελώς τις τυπικές ιδέες για την τέχνη.

Η φωτογραφία έγινε στα χέρια των καλλιτεχνών ένα πολύ καλό εργαλείο για να εκφράσουν με λιτό και εύκολα κατανοητό τρόπο τις ιδέες τους, καθώς ο πρωταρχικός ρόλος της στην εννοιολογική τέχνη ήταν να καταγράψει δράσεις ή φαινόμενα. Είτε δίνοντάς της πρωταγωνιστικό ρόλο, είτε δίνοντας μεγαλύτερο βάρος στη χρήση του γραπτού λόγου, εξέφρασαν με τον πιο άμεσο τρόπο τις ανησυχίες τους, αλλά και το πνεύμα μιας ολόκληρης εποχής.