24/9-11/10 Eκθεση φωτογραφίας του Δημήτρη Παγίδη με τίτλο: «Το αντικείμενο επαναστατεί», στο ΚΑΦΕ-ΜΠΑΡ BAROCK.

Facebook Twitter Google+

Η φωτογραφία φωτογραφίζει τα παθήματά της από τα αντικείμενα/εργαλεία που χρησιμοποιεί για να ολοκληρώσει τις σκηνοθετημένες λήψεις της. Τα μοντέλα της, σαν από υπέρτατη ζήλια, προκαλούν στις φωτογραφίες αυτό για το οποίο είναι καμωμένα, καίνε, κόβουν, σκίζουν, λερώνουν με γραφές τις «ιερές» επιφάνειες του φωτογραφικού έργου. Ο φωτογράφος, όμως, δεν κάμπτεται. Και πως θα μπορούσε, άλλωστε, μια και γι αυτό είναι φωτογράφος, για να φωτογραφίζει αυτό που δεν φαίνεται, αυτό που οι άλλοι δε γνωρίζουν. Με μία σκληρή και για τούτο δίχως χρώμα, μετωπική φωτογραφική αντιμετώπιση, σχεδόν νεκροτομείου, μας παρουσιάζει τα όσα προξενούν στο έργο του, τα εργαλεία που ήλθαν για να το υπηρετήσουν. Η τελευταία φωτογραφία της σειράς, σαν υπέρτατο σχετικό σχόλιο, είναι η φωτογραφική μηχανή του φωτογράφου επάνω σε μία φωτογραφία ρεπορτάζ ή μήπως καταγραφής; Τι μπορεί να θέλει να δηλώσει με αυτό ένας φωτογράφος; Είναι δυνατόν η φωτογραφική του μηχανή, το ποιο απαραίτητο αξεσουάρ για τη δημιουργία φωτογραφιών (και αυτά που περιμένουμε από αυτήν) να προκαλεί ζημιά στην φωτογραφία ενός καλλιτέχνη;Μα επιτέλους, τι φωτογραφίζει μία φωτογραφία, ένας φωτογράφος; Τι απαιτήσεις έχει (και έχουμε) από το έργο του;

Καλώς ήλθατε στην κόλαση των φωτογράφων, στην κόλαση της Νέας Φωτογραφίας.

Βασίλης Καρκατσέλης