23.10.2017 Ο Κυριάκος Μιχαηλίδης παρουσιάζει τη δουλειά του

Τη Δευτέρα 23 Οκτωβρίου, στις 8.00 μμ, συνεχίζουμε τις συναντήσεις μας με το έργο νέων Ελλήνων και δραστήριων φωτογράφων.
... όπως πάντα στο CAFE BAZAAR, Παπαμάρκου 34, Πλατεία Άθωνος, τηλ 2310241817.

Τιμώμενος δημιουργός αυτή τη Δευτέρα είναι ο Δραμινός φωτογράφος Κυριάκος Μιχαηλίδης. Θα μας παρουσιάσει την δουλειά του και όπως πάντα θα ακολουθήσει συζήτηση.

Η εκδήλωση είναι ανοικτή στο κοινό της πόλης. Είσοδος δωρεάν.

 

Σύντομο βιογραφικό του Κυριάκου Μιχαηλίδη.

Γεννήθηκα στη Δράμα τον Ιούνιο 1982 όπου ζω και εργάζομαι έως σήμερα. Έχω σπουδάσει στην Καβάλα στο ΤΕΙ Διοίκησης Επιχειρήσεων. Ασχολούμαι με την φωτογραφία από το 2006. Έχω παρακολουθήσει σεμινάρια φωτογραφίας με τον Πλάτωνα Ριβέλλη, Ηρακλή Παπαιωάννου, Χρήστου Κοψαχείλη,  Γιώργο Κατσάγγελο  και Πάρη Πετρίδη.

Έχω συμμετάσχει σε Ομαδικές Εκθέσεις με την φωτογραφική ομάδα Δράμας «ΕΦΟΔΟΣ» όπου είμαι πρόεδρος της, από το 2014.  Δουλειά μου έχει δημοσιευθεί στα ξένα ηλεκτρονικά περιοδικά photoartmag.com και camerainfinita.com. Το 2017 συμμετείχα στο ATHENS PHOTO FESTIVAL στους  «Νέους Έλληνες Φωτογράφους». Το καλοκαίρι του 2017 έργα μου εκτέθηκαν σε κεντρικό δρόμο του Ρεθύμνου, προσκεκλημένος από την Ομάδα Φωτογραφίας στο Ρέθυμνο.

Λίγα λόγια για την παρουσίαση

Η παρουσίαση ξεκίνησε με τα πρώιμα στάδια της δουλειάς του και χωρίστηκε σε περιόδους που άλλαζαν και ξεκαθάριζαν σιγά -σιγά το ύφος του ως φωτογράφου, που μέσω μίας πορείας έφτασε στην τωρινή του άποψη για το τι και πως φωτογραφίζει, σε μία άλλου τύπου ενιαία φόρμα, που με τη σειρά της όρισε και συγκρότησε το κυρίως σώμα της δουλειάς του.

Τετράγωνο φορμά, Χρώμα, Αυστηρή σύνθεση.

Η πρόσφατη αυτή δουλειά που παρουσιάστηκε έχει τίτλο TERRA DRAMA και αφορά τοπία που τον περιβάλλουν με όρους γεωγραφικής εγγύτητας, χώροι/τόποι με τους οποίους συνδιαλέγεται κάθε ημέρα.

Τα ερωτήματα που προέκυψαν (από την προβολή και την αρχική εισήγηση) και συζητήθηκαν ενδελεχώς ήταν τόσο για την διαδικασία της λήψης όσο και για αυτή της θεματικής επιλογής.  Η εξήγηση η οποία δόθηκε από το δημιουργό τους ήταν πως, οι περισσότερες φωτογραφίες δεν κλέβονται αλλά καλλιεργούνται, σιγά – σιγά.  Ο φωτογράφος επανέρχεται τακτικά στα μέρη που τον ενδιαφέρουν, ξανά και ξανά, έως ότου βρεθούν οι κατάλληλες φωτιστικές συνθήκες για την λήψη.

Οι φωτογραφίες που συλλέγονται με αυτόν τον τρόπο είναι όσες είναι, αλλά ξεχωρίζουν ελάχιστες και στη συνέχεια, από αυτές ξεκαθαρίζουν οι μία-δύο που προκύπτουν.

Εντύπωση έκανε η αποχή του ανθρώπινου στοιχείου από τις φωτογραφίες, η πολύ μακρινή λήψη από το φωτογραφημένο «θέμα»,  όπως επίσης και η μη περιγραφική αποτύπωση τοπίων της Δράμας. Στις εικόνες του κύριο χαρακτηριστικό ήταν η ερημιά, η αναρχία, η εγκατάλειψη, καθώς και η μαράζωση του τόπου από την επίθεση του χρόνου. Εξηγήθηκε (από το φωτογράφο) ότι αυτή η αναρχία, μέσα από τα αυστηρά κάδρα και το χρώμα, δημιουργεί μία ηθελημένη αντίθεση που οδηγεί την φωτογραφία σε άλλα μονοπάτια.

Επίσης υπήρχαν κάποιες νυχτερινές εικόνες από τις οποίες λόγω της μεγάλης έκθεσης τους και του τρίποδου υπήρχε καθαρή φόρμα με εξαιρετικά χρώματα και αυτό προβλημάτισε κάποιους. Απαντήθηκαν όμως ότι αυτή η αναρχία , και η ρημαγμένη πραγματικότητα που προβάλουν έρχεται και αντικρούεται με το έντονο και καθαρό χρώμα.

Παρατηρήθηκε επίσης η κλινική αντιμετώπιση όλων των πραγμάτων που μέσω της ξεκάθαρης και αυστηρής φόρμας δημιουργούν κάτι νέο.

Τέλος παρουσίασε και ένα μικρό μέρος της τελευταίας του δουλειάς, με εικόνες εσωτερικές του σπιτιού του με διάφορα παιχνίδια και με τις θέσεις που έχουν μέσα στο σπίτι να παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάγνωση των εικόνων.

Έτσι ολοκληρώθηκε ένας γόνιμος διάλογος για καλές φωτογραφίες με τίμιες απαντήσεις και κατανοήθηκε στο βαθμό που είναι δυνατόν η διανοητικότητα και η πνευματική διαδικασία πίσω από τις εικόνες αυτές.